lördag 1 maj 2010

Lördagspasset

Row-lappen är på plats nu. 18 september är datumet.

I Dagens Industris weekend-bilaga står det att musik är den underhållningsform som människor minst kan vara utan. Instämmer. Du har väl inte missat Drake [Drejk].

Det blev ett ganska ordentligt lördagspass med många avbockade to-do:s. John kom förbi kontoret efter lunch och vi tog en promenad bort till Ärvingehallen för att detaljstudera startplatsen. Därefter gick vi genom Gallerian och inspekterade särskilt noga dörrarna vid entrén mot Jan Stenbecks torg. Det blir ju som bekant löpning genom Kista Galleria den 18 september under Kistaloppet. Vi mikromanagerar en hel del nu men det är nödvändigt om Kistaloppet ska bli Sveriges mest unika och nyskapande evenemang. Jag kommer att tänka på ordspråket "the devil is in the details" som Sveriges främsta affärsjurist upplyste mig om när jag slarvat i Project Greenhouse. Vi vill inte ha något djävulskap den 18 september...

Kontoret börjar likna något nu. Fick med mig Kistaloppet-row-lappen och en hel del intressanta böcker idag. Johan mailade ett tips om en fin soffa i Solna och jag ringde genast upp annonsören. Jag erbjöd honom startplatser till Kistaloppet i utbyte mot hans soffa men han avböjde efter många "om" och "men". Till slut prutades priset ned rätt så bra ändå. På måndag förmiddag blir det lastbilshyrning på Statoil Akalla för andra gången på en vecka. Soffan och en skön whiteboard ska plockas upp för att sedan åka till IKEA. Kolla bloggen på tisdag för uppdatering!

/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar