måndag 15 februari 2010

Hälsningar från Santiago de Chile - del I

Tjena gott folk!

Jag befinner mig sedan en dryg vecka tillbaka på semester i Chile. Det är första gången jag besöker moderslandet* och har haft en grym resa hittills. Människorna är vänliga, vädret varmt och piscon flödar som vattnet i självaste Mapocho. Jag har hittills varit i Santiago, Valparaiso och Vina del Mar och befinner mig nu i Arica i norra Chile på gränsen till Peru. För att dela med mig av min upplevelse har jag kastat upp några bilder här på bloggen.

Eftersom bloggen inte handlar om mitt liv och leverne tänkte jag även skriva några rader om Husby Marathon och Kistaloppet. Arbetet flyter på riktigt bra och grabbarna och tjejen i Sverige outperformar som vanligt. Vi har fått en oerhört positiv respons från approcherade aktörer och våra special features med Kistaloppet har mottagits väl. Mer om det senare.

Hoppas att ni har det lika bra i Sverige som jag har det här!
/Dee

*Egentligen är det "faderslandet" men är osäker på ordets riktighet. Googlade det och utgår, med hänsyn till majoriteten träffar, ifrån att det inte är ett riktigt svenskt ord.

Vy över Santiago från Cerro San Cristobal.

La Moneda.

Víctor Jaras minnesstaty.

I sydamerika kunde man bli fade:ad och line:ad (coola frisyrtermer för den oinitierade) redan för tusentals år sedan. Staty från Museo de Arte Precolombino.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar