måndag 1 juni 2009

CarlThomas King gästbloggar på Husby Marathon




Idag var jag - CarlThomas King - och besökte Husby Marathons workshop, där jag stötte på ett gäng sköna ungdomar från Husby. Efter 2 och ett halvt år i Stockholm känner jag mig äntligen hemma.


Temat för dagen var att ta fram ett t-shirt förslag. Jag och de ansvariga i Husby Marathon satte ungdomarna på prov, vi frågade ut dom gällande hur dom tänkt att marknadsföra och sälja t-shirtsen. Sedan försökte jag att tillföra min expertis inom textiltryck och liknande, så att dom skulle gå hem några erfarenheter rikare.


En av de fyra grupperna kom med en klockren idé, som i helhet var väldigt rolig, så dom kammade hem vinsten idag. Men samtliga grupper gjorde ett sjukt bra jobb och jag blev mycket imponerad av dessa ungdomar. På fredag så levererar jag förslaget på t-shirten, och då kommer jag även göra en design helt utifrån min egen uppfattning om vad som kommer kunna sälja. Vi får helt enkelt se vilken som blir hetast =)


// CarThomas King

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar